LED2LEAP Erasmus+ project

LED2LEAP Erasmus+ project

Utolsó frissítés: 2022 szeptember 09.

Landscape Education for Democracy (LED) towards Leadership, Empowerment, Agency and Partnership (LEAP)

(2019-2022)


A 3 éves Erasmus+ projekt célja a jövő tájépítész és építész tervezőinek demokratikus szemléletének kialakítása, valamint az egyetemek társadalmi felelősségvállalásának elősegítése olyan jó gyakorlatok kialakításával, amelyek az egyetemek és a helyi közösségek hosszú távú együttműködését támogatják.

A tavaszi félév során zajló online kurzus nyitott a részvételi tervezés elmélete és gyakorlata iránt érdeklődők számára, a Tájépítészeti és Településtervezési Karon szabadon választható tárgyként felvehető.

A részvételi tervezés gyakorlatának elmélyítésére és az egyetemek társadalmi felelősségvállalásának elősegítésére a projekt partnerek hosszú távú együttműködéseket alakítanak ki helyi partnerekkel. Az úgynevezett Living Labekben az egyetemek és a helyi partnerek közösen dolgoznak ki innovatív megoldásokat.

A projekt a Le:Notre Intézet vezetésével az Európai Unió Erasmus+ Program támogatásával valósul meg.

 

Projekt partnerek:

LE:NOTRE Institute (koordinátor)
Nürtingen-Geislingen University
MATE Tájépítészeti, Településtervezési és Díszkertészeti Intézet, korábban: Szent István Egyetem, Tájépítészeti és Településtervezési Kar
kultúrAktív Egyesület
University of Bologna, Department of Architecture
ETA BETA cooperativa sociale
Swedish University of Agricultural Sciences (SLU)
 

Intézeti résztvevők:

Projekt vezető: Fekete Albert (fekete.albert@uni-mate.hu)
Projekt koordinátorok: Jákli Eszter (jakli.eszter@uni-mate.hu), Reith Anita (reithanita88@gmail.com)
 

Projekt oldalak:

https://ledwiki.hfwu.de/index.php?title=Main_Page
https://www.facebook.com/LandscapeEducationForDemocracy/

LAboratórium Diákokkal a DEmokratikus köRnyezetért (LADDER)

Aboratórium Diákokkal a DEmokratikus köRnyezetért (LADDER) 
A LED2LEAP projekt helyi Living Lab-je a LADDER (Laboratórium Diákokkal a DEmokratikus KöRnyezetért) nevet viseli. A LADDER projekt célja az iskolai környezet fiatalok bevonásával történő közösségi alakításán keresztül jó gyakorlatot teremteni, és felületet biztosítani a témával kapcsolatos tapasztalatcserére. Az Egyetem és a kultúrAktív Egyesület közös koordinálásával valósul meg.
projekt platform
magyar nyelvű videó

PUBLIKÁCIÓK, VIDEÓK
Landscape Education for Democracy (LED2LEAP projekt előzményeként megvalósuló Erasmus+projekt záródokumentációja)

Demokratikus tájépítészet iskolai környezetben I. Együttműködés a miskolci Dr. Ámbédkar Iskolával

PARTNERING FOR LANDSCAPE DEMOCRACY. An Intensive Study Program in Miskolc to renew the school environment of the Dr. Ámbédkar School, 2021

Demokratikus tájépítészet a miskolci Dr. Ámbédkar Iskolában

Landscape Education for Democracy in Miskolc, Hungary

Alakítsd az iskolád!